Algemeen forum > Technisch forum
06-nummer van Smartphone onderdeel maken van Fritz!Box 7581 (telefooncentrale)
Kloet001:
OK, dus als ik het goed begrijp, dan moet ik het vinkje in de FB bij het nummer dat ik via doorschakeling wil laten aanroepen, uitzetten? Maar dan gaat de gewone telefoon ook nog wel over naast dat de smartphone gaat meerinkelen?
Kloet001:
ik krijg geen succesvolle doorschakeling in de portal van CC.
Wat vul ik in op onderstaande pagina?
Toevoegen doorschakeling
Naam
Naam van de doorschakeling...
Bestemming:
Laat dit veld leeg indien 'naar account'...
of naar account
Ringtijd
Toevoegen
Kloet001:
bovendien krijg ik op de FB ook nog geen groen status knopje bij het 777x (sip)account. Dat zou toch wel moeten want ik heb de account volledig met password en alles ingevuld, alleen is er dan nog geen doorschakeling gerealiseerd.
cheapK:
De FB stel je alleen het 777x nummer in, verder niets van CC.
Je kan de FB voor de test ook even helemaal uitzetten, als je dan je CC nummer belt dan gaat dat door naar je mobiel.
Verder . . . .
En goede uitleg met schematische plaatjes en schermafdrukken zou mooi zijn bij de handleidingen.
Leest CC mee ?
Voor nieuwe gebruikers is de wereld van voip best lastig, ik heb in mijn omgeving vele mensen over de koudwatervrees heen moeten helpen.
Maar de andere voip aanbieders zijn zeker niet beter in de uitleg op de site's.
Er is best veel kennis nodig om te snappen wat ze bedoelen, mij lukt dat vaak niet.
Maar, ik stop met typen als je het niet erg vindt, bel de CC helpdesk maar ajb . . . :-///
( of bel mij, je hebt het nummer in een PM )
theuser:
Hallo Kloet001,
CheapConnect is een beetje vreemd !
Je normale hoofd nummer zeg 02012345678 kan NIET dubbel geregistreerd zijn.
Als je dat nummer dus gebruikt zullen gesprekken altijd naar dat nummer gaan en nergens anders heen.
Dat kun je oplossen door dat nummer NIET te gebruiken (verwijderen vinkje bij "Use Internet telephone number" of deleten).
Dan maak je op de pagina van Cheapconnect je door verbindingen (777x nummers en of 06).
Vervolgens registreer je een 777x nummer in je fritzbox .
( je moet een groene stip hebben bij je 777x nummer en je 020 nummer zal grijs zijn ).
In je mobiel kun je een SIP Client installeren met de gegevens van een ANDERE 777x nummer , dat kost je alleen data , dus als je op wifi zit gratis.
Als je doorschakelt naar je 06 nummer zijn hier WEL gesprekskosten aan verbonden.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version