Algemeen forum > Technisch forum
06-nummer van Smartphone onderdeel maken van Fritz!Box 7581 (telefooncentrale)
Kloet001:
Ik wil graag dat een Smartphone meerinkelt als het Cheap connect telefoonnummer wordt gebeld zonder dat er een doorschakeling plaats vindt, dus dat een 06-nummer onderdeel wordt van de telefooncentrale van de Fritz!box.
Zou iemand weten hoe je dat kunt realiseren met een Fritz!box 7581?
cheapK:
Dat is een van de mooie functies van CC, gewoon de deur uitlopen zonder iets te doen vooraf en te kunnen vergeten en zo.
Maar het was voor mij ook even zoeken.
In de inlog van CC maak je een 777x nummer, daar mee log je in op de FB(fritzbox).
Het hoofdnummer zet je uit in de FB.
Bij CC stel je dan in dat je dat een oproep tegelijk naar het 777x nummer en je mobiel gaat.
Moet lukken, het staat vast al ergens beschreven maar in dit geval typte ik het maar weer eens een keer.
Laat even weten of het lukt ajb.
Kloet001:
Hi CheapK, dank voor jouw reactie, ik ben wat laat maar druk met andere zaken. Ik heb inderdaad wat 777x sip accounts in de CC portal staan. Wat ik wil is gelijktijdig mn Smartphone (Android) laten overgaan als ik op mijn vaste nummer wordt gebeld, ook als ik buiten ben idd.
Ik snap nog even niet hoe de connectie precies wordt gelegd. Je logt met je 777x nummer van CC in op de FB. Ik snap niet goed hoe dat moet?
Klopt het dat je dan geen doorschakelkosten in rekening krijgt gebracht omdat je gebruik maakt van je mobiele Internetverbinding of Wifi (indien dat het geval is).
Graag nog je reactie!
cheapK:
Het 777x nummer registreer je op dezelfde manier zoals je ander nummer.
Ik zag zojuist dit op de CC-faq :
https://www.cheapconnect.nl/hulp/faq/ ga naar :
Vragen met betrekking tot uw VoIP account -> VoIP: Hoe kan ik meerdere SIP accounts over laten gaan.
( 'tis heel simpel, maar dat is met alles als je het eenmaal weet :-> )
Laat maar weten of het lukt.
Kloet001:
ja daar had ik al op gekeken maar dan nog snap ik niet wat ik stap voor stap moet doen. Bij het instellen van telefoonnummers heb ik geen probleem, maar hoe koppel ik de smartphone aan het sip account? Welke password gebruik ik voor het 77x sip account?
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version