Author Topic: 06-nummer van Smartphone onderdeel maken van Fritz!Box 7581 (telefooncentrale)  (Read 16735 times)

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
Ik wil graag dat een Smartphone meerinkelt als het Cheap connect telefoonnummer wordt gebeld zonder dat er een doorschakeling plaats vindt, dus dat een 06-nummer onderdeel wordt van de telefooncentrale van de Fritz!box.
Zou iemand weten hoe je dat kunt realiseren met een Fritz!box 7581? 

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
Dat is een van de mooie functies van CC, gewoon de deur uitlopen zonder iets te doen vooraf en te kunnen vergeten en zo.

Maar het was voor mij ook even zoeken.
In de inlog van CC maak je een 777x nummer, daar mee log je in op de FB(fritzbox).
Het hoofdnummer zet je uit in de FB.
Bij CC stel je dan in dat je dat een oproep tegelijk naar het 777x nummer en je mobiel gaat.

Moet lukken, het staat vast al ergens beschreven maar in dit geval typte ik het maar weer eens een keer.

Laat even weten of het lukt ajb.

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
Hi CheapK, dank voor jouw reactie, ik ben wat laat maar druk met andere zaken. Ik heb inderdaad wat 777x sip accounts in de CC portal staan. Wat ik wil is gelijktijdig mn Smartphone (Android) laten overgaan als ik op mijn vaste nummer wordt gebeld, ook als ik buiten ben idd.
Ik snap nog even niet hoe de connectie precies wordt gelegd. Je logt met je 777x nummer van CC in op de FB. Ik snap niet goed hoe dat moet?
Klopt het dat je dan geen doorschakelkosten in rekening krijgt gebracht omdat je gebruik maakt van je mobiele Internetverbinding of Wifi (indien dat het geval is). 
Graag nog je reactie!

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
Het 777x nummer registreer je op dezelfde manier zoals je ander nummer.
Ik zag zojuist dit op de CC-faq :
https://www.cheapconnect.nl/hulp/faq/ ga naar :
Vragen met betrekking tot uw VoIP account -> VoIP: Hoe kan ik meerdere SIP accounts over laten gaan.

( 'tis heel simpel, maar dat is met alles als je het eenmaal weet :->  )
Laat maar weten of het lukt.

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
ja daar had ik al op gekeken maar dan nog snap ik niet wat ik stap voor stap moet doen. Bij het instellen van telefoonnummers heb ik geen probleem, maar hoe koppel ik de smartphone aan het sip account? Welke password gebruik ik voor het 77x sip account?

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
wat vul ik in in bijgaande scherm, sory de printscreen was kennelijk te groot, maar het zijn onderstaande gegevens die ik correct moet invullen:
Moet ik het mobiele telefoonnummer van de smartphone invullen?

Logged in  | FRITZ!Box | MyFRITZ! |
Entering New Internet Telephone Numbers
Select your Internet telephony provider and enter the registration data sent to you.

Telephony provider
Telephone number for registration*Internal telephone number in the FRITZ!Box*

Other Telephone Numbers
*Telephone number for registration
Please enter in this column the telephone number for registration. You received this telephone number from your provider. Different providers may call it by a different name. Please enter the telephone number exactly as you received it from the provider, including any special characters it may include.

*Internal telephone number in the FRITZ!Box
Now enter your telephone number without a prefix and without special characters.

Other Telephone Numbers
Under "Other Telephone Numbers" you can create additional telephone numbers, as long as they have same account information (user name and password) as the first telephone number. Telephone numbers with other account information can be configured later using the "New Telephone Numbers" button under "Telephone Numbers".

Account information
User name
Password
Registrar
Proxy server
Features
DTMF transmission
Insert area code for outgoing calls
Enter your area code:

Area code 

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
Aha, ik zie al waar de verwarring zit !
Tenminste, ik zit nu te kijken, hoe leg ik dat snel uit.
Een plaatje hier neer zetten heb ik ook nog niet voor elkaar kunnen krijgen, zal ook wel heel simpel zijn als je/ik het weet :-)
Dat is wel jammer want dan kon ik de juiste schermen laten zien.

Het 777x -wachtwoord kun je zelf verzinnen of gebruik de generator op de instellings pagina van CC
Die gegevens gebruik je in de FB (fritzbox)
Bij de CC inlog kun je dan aan de status zien of dat gelukt is, in de FB ook.
Dan ga je in de CC inlog naar je hoofdnummer, naar het tab-blad "follow me/doorschakelen"
Daar onder zie je :
"Follow me - Doorschakellijst"
Daar voeg je toe het 777x nummer (kiezen uit lijst)
EN
Je mobiele nummer invoeren

bij : "Doorschakel instellingen"
kies je : "Gelijktijdig, alle doorschakelingen worden gelijktijdig verbonden"

Op de FB moet de inlog voor je hoofdnummer uitstaan.
Je belt voortaan uit met het 777x nummer, het nummer wat je meestuurt moet je instellen via CC.

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
Hi,

De registratie van het 777x nummer is gelukt!
Ik dank je dus voor je moeite maar toch snap ik de laatste stap niet goed: "op de FB moet de inlog voor je hoofdnummer uitstaan". Wat bedoel je met de inlog voor je hoofdnummer?
Ik heb gewoon 2 telefoonnummers ingevoerd dus weet allereerst niet wat het hoofdnummer precies is. Bovendien, en daar zit misschien de crux waarom het niet lukt. Ik bel uit via een andere VOIP-provider, CC gebruik ik puur voor binnenkomende verkeer. Jij zegt dat ik voortaan uit bel met het 777x nummer. Ik wil namelijk niert uitbellen via CC, en dat verplicht CC mij ook niet en de FB ook niet. 
Kun je nog een keer met me meedenken hoe het eventueel toch kan lukken?
Alvast bedankt!

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
moet ik in de 777x sip account niet gewoon aangeven dat ik wil dat het account alleen wordt gebruikt voor doorschakelen "alleen doorschakelen" dus? Als je daarop klikt waarschuwt CC dat instellingen zullen worden verwijderd (??).

en wat vul ik hieronder eventueel in:

Toevoegen doorschakeling
Naam
Naam van de doorschakeling...
Bestemming:
Laat dit veld leeg indien 'naar account'...
of naar account
Ringtijd
Toevoegen

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
"op de FB moet de inlog voor je hoofdnummer uitstaan". Wat bedoel je met de inlog voor je hoofdnummer?
Dat is je eigenlijke inkomende nummer bij CC, die moet je niet meer registreren op de FB.

moet ik in de 777x sip account niet gewoon aangeven dat ik wil dat het account alleen wordt gebruikt voor doorschakelen "alleen doorschakelen" dus?
Nee, want je gebruikt dat nummer niet voor doorschakelen, je gebruikt het op je FB.
Kies voor :
"Spraak (standaard), hiermee gebruikt u het account als een SIP account voor een SIP toestel "

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
OK, dus als ik het goed begrijp, dan moet ik het vinkje in de FB bij het nummer dat ik via doorschakeling wil laten aanroepen, uitzetten? Maar dan gaat de gewone telefoon ook nog wel over naast dat de smartphone gaat meerinkelen?

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
ik krijg geen succesvolle doorschakeling in de portal van CC.
Wat vul ik in op onderstaande pagina?

Toevoegen doorschakeling
Naam
Naam van de doorschakeling...
Bestemming:
Laat dit veld leeg indien 'naar account'...
of naar account
Ringtijd
Toevoegen

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
bovendien krijg ik op de FB ook nog geen groen status knopje bij het 777x (sip)account. Dat zou toch wel moeten want ik heb de account volledig met password en alles ingevuld, alleen is er dan nog geen doorschakeling gerealiseerd.

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
De FB stel je alleen het 777x nummer in, verder niets van CC.
Je kan de FB voor de test ook even helemaal uitzetten, als je dan je CC nummer belt dan gaat dat door naar je mobiel.

Verder . . . .
En goede uitleg met schematische plaatjes en schermafdrukken zou mooi zijn bij de handleidingen.
Leest CC mee ?

Voor nieuwe gebruikers is de wereld van voip best lastig, ik heb in mijn omgeving vele mensen over de koudwatervrees heen moeten helpen.

Maar de andere voip aanbieders zijn zeker niet beter in de uitleg op de site's.
Er is best veel kennis nodig om te snappen wat ze bedoelen, mij lukt dat vaak niet.

Maar, ik stop met typen als je het niet erg vindt, bel de CC helpdesk maar ajb . . .  :-///
( of bel mij, je hebt het nummer in een PM )

theuser

• Gebruiker
    • View Profile
Hallo Kloet001,

CheapConnect  is een beetje vreemd !
Je normale hoofd nummer zeg 02012345678 kan NIET dubbel geregistreerd zijn.
Als je dat nummer dus gebruikt zullen gesprekken altijd naar dat nummer gaan en nergens anders heen.

Dat kun je oplossen door dat nummer NIET te gebruiken (verwijderen vinkje bij "Use Internet telephone number" of deleten).
Dan maak je op de pagina van Cheapconnect je door verbindingen (777x nummers en of 06).

Vervolgens registreer je een 777x nummer in je fritzbox .
( je moet een groene stip hebben bij je 777x nummer en je 020 nummer zal grijs zijn ).
In je mobiel kun je een SIP Client installeren met de gegevens van een ANDERE 777x  nummer , dat kost je alleen data , dus als je op wifi zit gratis.

Als je doorschakelt naar je 06 nummer zijn hier WEL gesprekskosten aan verbonden. 
« Last Edit: 08 Jan 2018, 11:27:30 by theuser »