Author Topic: Vodafoon en poort 5060  (Read 5513 times)

dutch1

• Gebruiker
    • View Profile
Vodafoon en poort 5060
« on: 02 Dec 2016, 15:27:58 »
Beste,
Ik ben een leek en stel dus mogelijk domme vragen.
Ik heb het plan om naar Vodafoon over te stappen met de Fritzbox 7360 als modem.

Op dit moment zit ik bij Telfort maar die wil mij niet aan de telefoonkast voor het huis verbinden.
Hierdoor heb ik een schommelende verbinding.
Om die reden (ook gezien de prijs) wil ik naar Vodafoon.
Echter het gebruik van de Fritzbox schijnt dan problemen te geven , poort 5060 en gebruik VoIP. (????)
Men vroeg mij om te informeren of er voor de VoIP ook een andere poort beschikbaar zou zijn.
Graag uw reactie.

Hans Minekus

hamsat

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Vodafoon en poort 5060
« Reply #1 on: 02 Jun 2017, 21:14:30 »
Hoi heb je een oplossing gevonden
ik ben gisteren overgestapt naar T-Mobile Thuis (voormalige vodafone thuis)
ik ziet ook met de zelfde probleem, fritzbox poort 5060 naar 5080 gezet heel eventjes gewerkt
mag een provider een poort dicht zetten?

rene@inmote.com

• Gebruiker
  • Pragmatisch, Communicatief & Competent
    • View Profile
    • Maatwerk software
« Reply #2 on: 04 Jun 2017, 16:42:35 »
Deze vragen zijn enigzins onduidelijk voor technici ;).

In principe is VOIP ook beschikbaar op andere poorten dan 5060. Echter de provider bepaald het "afleverpunt". Om gebruik te maken van SIP moet jouw apparatuur zich (meestal elke minuut) registeren bij de provider via een zogenaamd SIP REGISTER bericht. De provider schrijft voor waar je dat bericht naar toe moet sturen. Dit is de SIP URL (de SIP server) van de provider meestal met poort 5060. Voor CheapConnect stuur je de REGISTER berichten naar de SIP server met adres sip.cheapconnect.net en poort 5060. CheapConnect schrijft dit voor en je kunt dat poortnummer niet veranderen.