Author Topic: Gigaset N300IP achter Fritzbox 4040  (Read 4798 times)

goldenwonder38

• Gebruiker
    • View Profile
Gigaset N300IP achter Fritzbox 4040
« on: 13 Jun 2017, 08:59:55 »
Wie heeft er nog een eventuele oplossing?

Ben pas verhuisd naar een nieuw kantoor. Vanuit de vloer een internetaansluiting. Internet werkt!  Daarop aangesloten een nieuwe Fritzbox 4040. Met een LANkabel de Gigaset aangesloten op de FB. In de FB, poort 5060 open gezet. Vervolgens de handleiding van het forum gevolgd. Hoefde niets te veranderen, want thuis liep het al feilloos vanachter de Ziggo Ubee modem. Toch alles gechecked.

Wat ik ook probeer te veranderen, ik blijf "registration failed" krijgen. Nieuw wachtwoord aangevraagd et etc. Waar zou het fout kunnen zijn gegaan?
« Last Edit: 13 Jun 2017, 10:37:53 by goldenwonder38 »

goldenwonder38

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Gigaset N300IP achter Fritzbox 4040
« Reply #1 on: 13 Jun 2017, 10:36:12 »
Ook de toolkit test op de site van Cheapconnect gedaan. Niets schijnt er in de weg te staan

ICTKA

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Gigaset N300IP achter Fritzbox 4040
« Reply #2 on: 18 Aug 2017, 09:53:25 »
Hoi, ben je uiteindelijk erachter gekomen, waarom jij "Registration Failed" krijgt/kreeg?

Nadat je de SIP gegevens ingevoerd hebt en terug ben naar de "Telefonie"-scherm, dan staat er ALTIJD "Registration Failed".
Ik moet dan het scherm meerdere keren verversen (ik klik meestal een paar keer p[ Audio <--> Telefonie, om te verversen), voordat de status naar "Registered" veranderd.

Ik gebruik zelf de Gigaset N510 IP Pro en ik heb daar 2 van die soms spontaan "Registration Failed" geven (heb een Topic gemaakt hierover).
Ik denk dat de Gigaset apparaten (het gebeurt nml. ook op de andere modellen) heel gevoelig zijn qua sip-registratie en wellicht dat de "speciale" manier waarop CheapConnect zonder STUN-server werkt (met bepaalde internetverbindingen), niet helemaal goed gaat met de Gigasets (*** speculatie ***).

Ik heb nml. nog 2 N510 draaien, waarvan 1 met Xs4all VOIP met *zero* problemen en op een andere lokatie 1 met CheapConnect, maar met een Xs4all internet.
Bij die laatste heb ik aan het begin problemen gehad, maar sinds enkele maanden (afklopppen) draait het zonder dat ik meldingen krijg.

Als laatste heb ik voor mijn N510 probleem, maar een STUN van Fwdnet (stun.fwdnet.net) ingevuld.
Let wel, Cheapconnect raad aan om normaal gesproken geen STUN-server te gebruiken.