Ik heb een vreemd probleem, misschien herkent iemand het hier. Ik krijg na verloop van steeds een "aanmelding mislukt" error in mijn Gigaset N300A. Als ik dan de patchkabel van de Gigaset in de tweede dienstenpoort van het modem van mijn ISP stop, dan werkt het weer. Na een tijdje (enkele dagen tot meer dan een week) stopt het dan weer met werken: aanmelding mislukt. Als ik dan de patchkabel weer in mijn switch stop, dan werkt het weer.... Zo gaat dit maar door.
Het klinkt mij heel erg naar switch problemen, waarschijnlijk op het netwerk van mijn ISP omdat het ook optreed als de patchkabel direct in het ISP modem zit en er geen netwerk apparatuur van mij tussen zit. Als de patchkabel in mijn TP-Link TK-SG1024 switch zit, dan zit mijn ASUS RT-AC68U router nog tussen de switch en het ISP modem (Genexis Tundra). Maar met of zonder switch en router: het probleem treed na verloop van tijd op. De theorie van de ISP dat het aan mijn netwerk apparatuur ligt, gaat wat mij betreft dan ook niet op.
Netwerk setup voor beide situaties
CheapConnect -- internet -- Genexis ISP modem -- ASUS RT-AC68U router -- TL-1024SG switch -- Gigaset N300A
OF
CheapConnect -- internet -- Genexis ISP modem -- Gigaset N300A
Herkent iemand dit?
Heb ik gelijk als ik beweer dat het probleem niet bij mijn netwerk kan liggen?