Algemeen forum > Algemeen forum
ISDN naar Voip
ruudm:
Ik had dezelfde situatie (ISDN2, Ziggo, Cheapconnect), 2 lijnen en 5 nummers. Mijn advies: splits niet op, transporteer alles (alle nummers) naar 1 (VOIP) provider. Heb vertrouwen in het internet. Het prijsverschil met ISDN2 is enorm.
Volgens mij zijn de nummers bij CC allemaal los dus in theorie zou je dat ene nummer weer moeten kunnen verhuizen naar Ziggo. En volgens mij transporteer je alleen nummers en zijn namen niet van belang (denk ik). Kosten: per nummer EUR 8,95 per jaar. Nummerbehoud eenmalig EUR 5. Geen maandelijkse kosten dan behalve de belkosten (prepaid). Maar dat staat op de site zelf.
Ik neem aan dat je een 'normaal' all-1-one pakket bij Ziggo wilt afnemen. Ik wilde dat ook, met als reden dat ik wellicht meer zekerheid had (want o jee, als je internet toch eens wegvalt) en dacht 'gratis' te kunnen bellen voor een tientje per maand. Bij Ziggo krijg je een soort analoge telefoonlijn via je kabelmodem, het is geen VOIP/SIP protocol maar 'packetcable'. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel je privé belt..... maar reken het voor de lol eens uit - over een jaar en vergelijk de belkosten met VOIP. Mijn oude handsets (Siemens DECT) kon ik via een Fritz Box blijven gebruiken en nu staan alle lijnen gekoppeld aan CC. Ik had alles van tevoren technisch voorbereid, in de Fritz Box de nummers en codes geprogrammeerd en ben geen moment zonder telefoon geweest.
Ik ben benieuwd: waarom wil je naderhand naar Ziggo met 1 lijn?
WimK:
Mijn vrouw belt dagelijks 15 minuten naar mobiel. Dat kost bij CC meer dan de 10,95 die ik hiervoor bij Ziggo moet betalen. Dat zijn de prive-belkosten dus.
Voor de zakelijke kosten is het een heel ander verhaal. Daar zijn voor de zakelijke markt geen fixed-prize tarieven.
Bovendien moet ik bij andere providers meer maandelijkse kosten betalen EN zijn de belminuten duurder. Daarom zou ik voor de zakelijke telefonie voor CC kunnen kiezen.
Maar ik wil wel nog graag reactie van CC op mijn eerste vraag of dit voor hen mogelijk is, want zij zijn degenen die het moeten uitvoeren als ik het aanvraag. Als zij hier niet aan willen meewerken houdt het op.
CheapConnect:
Het zal niet aan ons liggen, wij voeren de opdracht uit zoals u dat wilt. Echter hebben wij geen invloed op KPN of Ziggo.
In het voorbeeld van KPN: KPN staat niet toe dat er op dezelfde aansluiting twee porteringen gelijktijdig lopen.
OzzyMush:
--- Quote from: WimK ---Mijn vrouw belt dagelijks 15 minuten naar mobiel. Dat kost bij CC meer dan de 10,95 die ik hiervoor bij Ziggo moet betalen.
--- End quote ---
Hanteert Ziggo geen Fair Use Policy?
Alleen voor niets gaat de zon op.
WimK:
--- Quote from: OzzyMush on 18 Nov 2015, 09:12:46 ---
--- Quote from: WimK ---Mijn vrouw belt dagelijks 15 minuten naar mobiel. Dat kost bij CC meer dan de 10,95 die ik hiervoor bij Ziggo moet betalen.
--- End quote ---
Hanteert Ziggo geen Fair Use Policy?
Alleen voor niets gaat de zon op.
--- End quote ---
Fair use policy? Zeker. Net als alle providers, ook KPN waar we nu zitten.
Maar dat betekent niet dat we voor maximaal 10,95 per maand mogen bellen bij Ziggo als we daar onbeperkt bellen voor 10,95 hebben.
--- Quote from: CheapConnect on 18 Nov 2015, 09:06:25 ---Het zal niet aan ons liggen, wij voeren de opdracht uit zoals u dat wilt. Echter hebben wij geen invloed op KPN of Ziggo.
In het voorbeeld van KPN: KPN staat niet toe dat er op dezelfde aansluiting twee porteringen gelijktijdig lopen.
--- End quote ---
Wat bedoelt u met "KPN staat niet toe dat er op dezelfde aansluiting twee porteringen gelijktijdig lopen."?
Kunnen jullie niet 2 (of zoals in mijn geval 3) nummers gelijktijdig van KPN overnemen?
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version