Author Topic: N300A Aanmelding mislukt  (Read 6601 times)

maxtrash

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
N300A Aanmelding mislukt
« on: 18 May 2015, 22:14:30 »
Ik heb een Gigaset N300A IP/DECT centrale achter een Ziggo modem hangen. Dit functioneert prima, echter zeer regelmatig (iedere paar dagen) verliest de N300A de aanmelding. Foutmelding "aanmelding mislukt" oid.

wat zou er aan de hand kunnen zijn?

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: N300A Aanmelding mislukt
« Reply #1 on: 18 May 2015, 22:40:51 »
9 van de 10 keer doet Port Forwarding (SIP en RTP) het euvel doen verdwijnen.

maxtrash

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: N300A Aanmelding mislukt
« Reply #2 on: 18 May 2015, 23:45:39 »
heb poort 5060/5061 UDP opengezet voor SIP
weet niet helemaal welke RTP poorten de N300A gebruikt. Is wellicht ook niet nodig omdat deze als ik het goed begrepen heb tijdens het gesprek nodig heeft en dat gaat eigenlijk wel goed. Heb nu echter 5004-5020 opengezet (tevens UDP).

Nu maar even afwachten of het helpt

maxtrash

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: N300A Aanmelding mislukt
« Reply #3 on: 08 Jun 2015, 22:03:13 »
heb poort 5060/5061 UDP opengezet voor SIP
weet niet helemaal welke RTP poorten de N300A gebruikt. Is wellicht ook niet nodig omdat deze als ik het goed begrepen heb tijdens het gesprek nodig heeft en dat gaat eigenlijk wel goed. Heb nu echter 5004-5020 opengezet (tevens UDP).

Nu maar even afwachten of het helpt
even afkloppen, maar hij doet het nog steeds!

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: N300A Aanmelding mislukt
« Reply #4 on: 09 Jun 2015, 20:05:23 »
Natuurlijk doet ie het nog steeds. Ik had niet anders verwacht.  ;) :) :D ;D 8)