Author Topic: Caller Id probleem bij doorschakelen/follow me -asterisk (incredPBX) -opgelost-  (Read 6090 times)

microdrome

• Gebruiker
    • View Profile
Hallo ,
Ik heb het volgende probleem ;
Beller A belt naar mijn CC nummer ,komt binnen via mijn incredible PBX /freePBX ,toestellen gaan over en ik kan zien wie er belt - via pbx telefoonboek wordt de naam opgezocht en weergegeven op mijn toestellen.
Tot zover goed.
Maar nu wil ik even weg en schakel ik een extra toestel bij (via andere ringgroup) waar ook de GSM is opgenomen(=ext. 59)
Wanner nu iemand beld zie ik weer wie er beld op mijn IP telefoons en wordt ok het gesprek doorgezet naar extensie 59(=gsm)
het probleem is nu dat ik niet kan zien wie er beld ,daar er altijn mijn uitgaand CC nummer wordt weergegeven.
Al van alles geprobeerd met allerlei instelling die het Caller Id kunnen veranderen ,maar geen succes hiermee ,het blijft altijd hetCC nummer
Als ik via het CC portal een follow me naar mijn gsm nummer instel ,wordt wel het nummer van de beller weergegeven ,dus het moet kunnen - CC werkt ook met een asterisk gerelateerd systeem

Iemand suggesties ?

Bij voorbaat dank.

Gr

Peter
« Last Edit: 07 Jul 2015, 18:38:42 by microdrome »

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
Hallo,

Weet je zeker dat dit kan?
Heb je niet de uitgaande lijn aan jouw telefoonnummer gekoppeld, waardoor deze nu “gelockt” is?

Dat CC dit intern zo verwerkt wil niet zeggen dat de klanten dit ook kunnen.

Nummer spoofing is in NL niet toegestaan en is feitelijk wel wat je voor ogen heb.

Dus controleer eerst of CC de klant toestaat om de CID van inkomende nummers door te gegeven.

microdrome

• Gebruiker
    • View Profile
inmiddels heb ik de oplossing gevonden , een aparte trunk maken voor uitgaand verkeer (wordt alleen gebruikt als ik de follow naar GSM aan heb staan) en in de outbound routes aanvinken : intra-company

Dat is alles ,helaas geeft de gsm geen callerID weer in text ,maar deze kan ik dan via het gsm telefoonboek weer zichtbaar maken .
Niet perfect ,daar ik graag er 1 telefoonboek op na houd ,en er nu ook 1 in de gsm moet hebben.

Is niet echt spoofen ,doch er worden alleen nummeers getoond waar het gesprek daadwerkelijk van af komt ,en deze is niet naar iets anders te veranderen - is ook niet mijn bedoeling - wil alleen weten wie er belt