Author Topic: Fritz!box 7390 en Ziggo heeft iemand dit werkend ?  (Read 35082 times)

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Fritz!box 7390 en Ziggo heeft iemand dit werkend ?
« Reply #15 on: 24 Feb 2014, 20:21:36 »
Vandaag het voor elkaar gekregen . FB ingesteld en ubee modem de router functie uit laten zetten.
Het lijkt erop dat het weer aardig werkt maar afgelopen week heeft het ook goed gewerkt
Dus we gaan weer even een weekje testen.

LAat wel weten hoe of het gaat.
In ieder geval bedankt.

k2mcvoip

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #16 on: 07 Mar 2014, 15:46:34 »
Hoi,
Bij mij werkt zowel de fb 7270, fb7340 en fb7390 i.c.m. Ziggo i.c.m budgetphone/cheapconnect

Ontkoppel je pc, sluit deze aan op de Ziggo modem
Zet de Ziggo modem volledig in bridge (geen dmz), deactiveer wlan. Hoe dommer de modem, hoe beter. Ontkoppel de pc  van de modem.

Sluit je pc aan op lan2 van de fb
Verander het ip-adres 192.168.178.1 naar bijv 192.168.10.1 (de Ziggo modem zat bij mij op hetzelfde ip-adres als de Fb). Zet dhcp aan vanaf bijv. vanaf 192.168.10.60 zodat apparaten met vast ip hieronder aangemeld kunnen worden. Gebruik geen andere apparaten die ip-adressen uitgeven anders dan de fb! (Statisch ip kiezen in deze toestellen onder de 192.168.10.60 en dhcp hier dus uit)

Configureer de internetverbinding, wizard
Kies kabelmodem (optie externe modem)
Sluit de Ziggo modem pas aan op de fritzbox via lan1 als de wizard hier om vraagt!
Check of "keep Alive"  iedere 5 min. aangevinkt staat.
Check by prioritization of internet telefonie hoogste prioriteit heeft

Verder heb ik 4 cheapconnect-lijnen inkomend en 4 verschillende betamax providers uitgaand.
Helder, kraakveilig geluid
Gebruik een KPN vox390 op de So poort met 8 gigaset dect toestellen aangemeld. Hiervoor had ik 6 dect-toestellen rechtstreeks op de fb, geen probleem
Op fon1 zit de analoge alarmkiezer naar de PAC, werkt ok

Gebruik nu een fb7340 als repeater en WiFi werkt als een speer
Bij Ziggo gewoon het goedkoopste internet 20/2 genomen

Mijn buurman heeft dezelfde configuratie, gebruikt nog probleemloos het oude Motorola modem van ziggo en haalt hogere snelheden met hetzelfde abonnement!

Heb vooral geduld en wacht tot de fb de wijzigingen heeft verwerkt! Herstart fb, dan modem, koppel daarna overige switchen e.d.
Gebruik de laatste firmware van avm
« Last Edit: 08 Mar 2014, 03:21:19 by k2mcvoip »

vincent

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #17 on: 19 Mar 2014, 16:30:12 »
Bedankt voor de info.
Ik heb door Ziggo de router functie laten uitschakelen en alles leek daarna opgelost te zijn.
Alle verbindingen lijken door te komen die we maken en gemaakt worden in/uitgaande  alleen zojuist nog zegt de tegenpartij dat de verbinding erg slecht is.
Veel ruis op de lijn , slecht te verstaan.
Nou weet ik niet of dit altijd het zelfde is want niet iedereen meld dit gelijk, enig idee wat hier de veroorzaker van kan zijn ?

Ik keek ook even in het log bestand en zag de melding beginnende vanaf de 14e   :

Code: [Select]
15.03.14 05:49:17 Registration of Internet telephone number 312036xxxxxx failed. Reason for error: DNS error
We waren niet aanwezig deze datum dus niet kunnen opmerken maar het zal wel aan de DNS server van Ziggo misschien hebben kunnen liggen.

Jasper

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #18 on: 19 Mar 2014, 19:10:13 »
Bedankt voor de info.
Ik heb door Ziggo de router functie laten uitschakelen en alles leek daarna opgelost te zijn.
Alle verbindingen lijken door te komen die we maken en gemaakt worden in/uitgaande  alleen zojuist nog zegt de tegenpartij dat de verbinding erg slecht is.
Veel ruis op de lijn , slecht te verstaan.
Nou weet ik niet of dit altijd het zelfde is want niet iedereen meld dit gelijk, enig idee wat hier de veroorzaker van kan zijn ?

Ik keek ook even in het log bestand en zag de melding beginnende vanaf de 14e   :

Code: [Select]
15.03.14 05:49:17 Registration of Internet telephone number 312036xxxxxx failed. Reason for error: DNS error
We waren niet aanwezig deze datum dus niet kunnen opmerken maar het zal wel aan de DNS server van Ziggo misschien hebben kunnen liggen.

Rond de 15de hebben meer mensen problemen ondervonden met bellen en gebeld worden.
Nu is alles weer normaal, tenminste bij mij wel.