Algemeen forum > Technisch forum

Fritz!box 7390 en Ziggo heeft iemand dit werkend ?

(1/4) > >>

vincent:
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds een tijdje een ziggo verbinding.
We hebben ook de fritzbox in het netwerk hangen namelijk de 7390 en hebben hier de gegevens ingevoerd van cheapconnect.
We krijgen verbinding, het groene icoontje zien we ook en we kunnen bellen en gebeld worden,  nu is dit niet constant.

Aantal keer als we achter elkaar bellen krijgen we een toontje te horen (neem aan dat de fritzbox deze produceert) en als deze toon is horen we kort daarna de in gesprek  kiestoon.
In de fritzbox geeft hij meldingen als deze weer :

--- Code: ---11.02.14 23:00:02 Internet telephony with 0203216548@sip.cheapconnect.net via sip.cheapconnect.net failed. Cause: (408)
--- End code ---

We hebben ook al contact met het cheapconnect team alleen deze denken dat er iets aan onze verbinding ligt of iets dergelijks.
Ik heb ook geprobeerd de poort aan te passen van 5060 naar een ander port nummer wat ik hier op het forum gevonden had via een speciaal programmatje om de box in te komen.

De fritzbox staat ingesteld als bridge zodat hij het ip adres van eht ziggo ubee modem/router krijgt en weer door stuurt naar enkele andere aangesloten apparaten en verbonden wifi apparaten en het lokale netwerk lijkt ook prima te werken.
Voor de zekerheid heb ik het ip van de fritzbox in dit geval 192.168.1.26 toegevoegd in het ziggo modem  bij de DMZ , zodat als goed is hij open/vrij staat naar buiten in verbinding  qua open poorten bedoel ik.
Ook handmatig poort 5060 geforward en aan dat ip gekoppeld.

Alleen het lijkt er niet beter op te werken, heeft iemand hier een ziggo verbinding en een fritzbox er achter hangen met cheapconnect als VOIP provider ?
iig bedankt

Vincent

retep:
ik heb geen Ziggo maar het valt me op dat er achter het telefoon nummer @sip.cheapcnnect.nl  staat. dat hoort er volgens mij niet achter te staan.

vincent:
Dit zijn de settings.

En dat @sip.cheapconnect.com is waarschijnlijk omdat ik het account zo heb genoemd.
Maar als iemand de juiste settings weet , erg graag hoor of zie ik die dan.

EDIT:  ik kreeg net een email van fritzbox en deze schrijft het volgende:

--- Code: ---Die foutmeldingen die U van Uw provider ontvangt, geven aan, dat U Provider
niet te bereiken is.

--- End code ---

landfiets:
Misschien kan je proberen bij proxy ook sip.cheapconnect.net in te vullen en ook een stunserver adres bijv. stun.voipbuster.com
Mocht dit niet helpen dan lijkt het er op dat de NAT niet lekker werkt in de huidige opstelling. Je moet eigenlijk de Fritzbox nooit helemaal opengooien voor poorten met het oog op hacken. Sta anders het IP adres van cheapconnect toe dat die als enige wel in de fritzbox mag komen.

vincent:
Bedankt voor de tip
Ik heb dit al geprobeerd om adressen bij stun in te vullen maar dan wil die gelijk niet meer verbinden.

Ik heb tijdelijk de Fritzbox in de DMZ zone toegevoegd zodat ik er zeker van ben dat alles open staat in/uit gaande dat dit niet het probleem kan zijn.
Dacht ook dat DMZ daar onder andere voor gebruikt werd om te testen.
Heb vanmiddag nog wat geprobeerd , ook weer gerommeld met verschillende firmware maar het mocht niet baten want ik kreeg telkens de 503 error vanmiddag toen ik probeerde te bellen.

Ik ga wel even proberen hem op onze oude internet lijn te hangen kijken wat of het resultaat daar is,
we hebben namelijk nog dsl ook hier tot volgende maand van online.
Toch baal ik er wel van dat het niet werkt, lijkt bijna alsof niks hier in 1 keer goed mag of kan gaan.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version