Algemeen forum > Algemeen forum
Gebruik regionaal telefoonummer icm CheapConnect
victor:
Hallo,
Momenteel heb ik een regionaal 020 nummer. Ik wil graag weten of ik dat nummer kan porteren naar CheapConnect ook zonder dat ik woonachtig ben in deze regio.
Mijn huidige provider zegt mij dat dit alleen kan als ik binnen dezelfde regio blijft wonen. Klopt dit? Ik wil graag mijn nummer houden en blijven gebruiken vanuit mijn nieuwe huis in het buitenland.
CheapConnect:
Beste,
Het klopt dat dit niet de bedoeling is. Hiervoor zou u het beste een 085 nummer voor kunnen gebruiken?
victor:
betekent 'niet de bedoeling' dat het ook daadwerkelijk niet mogelijk is om dit te doen?
Feitelijk wil ik voor 2 jaar mijn nummer 'parkeren bij CheapConnect er gebeld kunnen worden via VOIP.
theuser:
Hallo Victor,
Het is officieel niet toegestaan door de OPTA !
Dat wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is, alleen moet je geen Actieve medewerking van je provider verwachten.
Zolang je in het 020 gebied woont mag je een 020 nummer hebben.
Bij een voip aanbieder die geen andere plaats gebonden diensten levert kan deze niet zien waar het nummer werkelijk is.
Dus als je geen adres wijziging doorgeeft moet dat wel voor 2 jaar goed gaan.
Als je zeker wilt zijn dat je nummer blijkt zou je het nummer op naam van familie of vrienden kunnen registeren .
Officieel mag je het nummer niet meenemen maar er is niemand die je tegen houd!
OzzyMush:
--- Quote from: theuser ---Bij een voip aanbieder die geen andere plaats gebonden diensten levert kan deze niet zien waar het nummer werkelijk is.
--- End quote ---
Elke, zichzelf respecterende, VoIP aanbieder kan zien welk IP-adres aan het nummer, lees hardware, gekoppeld is, dus hij kan ook zien in welke regio dit adres zich bevind.
Zoek op het internet maar eens naar je eigen WAN IP-adres, je zult versteld staan hoe accuraat deze gegevens zijn. Je huisnummer staat er nog net niet bij vermeld.
--- Quote ---Officieel mag je het nummer niet meenemen maar er is niemand die je tegen houd!
--- End quote ---
Ja wel, de VoIP provider...
Lees de nodig publicaties van de ACM maar eens door.
Sterker nog. In deze publicaties wordt gesteld dat als de provider kan weten dat de eindgebruiker fout is, hij een boete kan verwachten en dat de eindgebruiker zijn nummer verliest.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version