Author Topic: INLOGGEN na porteren om mijn ATA te koppelen aan mijn telefoonnummer  (Read 8421 times)

stephandubos

• Gebruiker
    • View Profile
Wie kan mij helpen met het inloggen en registreren van mijn nummer na mijn portering. Ik beschik zelf alleen over Apple apparatuur en kan niet callmanager zelf niet installeren en daardoor dit niet oplossen.

Hopelijk kan iemand mij spoedig van dienst zijn!!!

HULP HULP

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
Wat voor ATA heb je? Zolang je niet bij je ATA kunt, kun je als (tijdelijke) oplossing een softphone op je Mac/IPad e.d. downloaden (b.v. 3CX of Bria). Werkt uitstekend.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

stephandubos

• Gebruiker
    • View Profile
Nee ik zoek een definitieve oplossing. iemand die mijn nummer kan koppelen ik kan zo mijn SIP gegevens geven

Ik heb een linksys

theuser

• Gebruiker
    • View Profile
Hallo,
En hoe denk je dat iemand van ons dat zou moeten kunnen of heb je in je modem alle remode verkeer open gemaakt zodat we onbeperkte toegang hebben tot je linksys ?

Lijkt mij overigens sterk dat je je linksys alleen via een windows callmanager kunt installeren.
Dus zoek even in de handleiding van je linksys of er een web configuratie pagina is.
Als deze er is kun je ie gebruiken om met welk operating systeem dan ook je linksys in te stellen.
Dus ook met de web browser van je apple.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
Quote from: stephandubos
Ik heb een linksys
Telefoon of ATA?
Welk typenummer?

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
stefandubos heeft me per pm z'n gegevens doorgestuurd (had z'n reactie in het verkeerde topic geplaatst);
hier mijn oplossing; ik post hem omdat mogelijk meer mensen die vanaf Budgetphone overstappen hier mee zitten. 
Ik weet nog niet of het bij hem succes gehad heeft:

Voor het 'koppelen' moet je in je Linksys zijn. Het maakt niet uit of je Windows hebt of Apple.
Ik kan dat op afstand niet voor je doen, omdat de Linksys deel uitmaakt van je Thuisnetwerk.

Hier wat je moet doe bij een Linksys PAP2T (als je een ander model hebt, kan het iets afwijken):

Wat je als eerste nodig hebt is het IP-adres van de Linksys.
Daar kom je achter door ****110 in te toetsen op de telefoon die op de Linksys (Line1) is aangesloten.
(meestal is dat iets van 192.168.X.X)
Dat IP-adres vul je in op je webbrowser.

Je komt dan op de besturingspagina van de Linksys.
Er wordt om een username + password gevraagd.
Dan vul je in: username = user + password.
De grote vraag is: heb je het wachtwoord van je Linksys?
Het kan zijn dat je het wachtwoord leeg moet laten.
Maar als Budgetphone je de Linksys geleverd heeft, zit er waarschijnlijk wel een wachtwoord op;
dat hebben ze je misschien ooit gemaild. Normaal gesproken is hun wachtwoord je postcode (b.v. 1234AA).

Als je dan op de besturingspagina bent aangekomen, ga je naar de Admin-login.
Er wordt opnieuw om een username + password gevraagd.
Username is nu: admin. Wachtwoord: leeg laten, of het wachtwoord van Budgetphone invullen.
Ga naar Advanced view.
Daar moet je, bij Line1 (en/of Line2) de SIP-gegevens van CheapConnect invullen.

Mocht je geen wachtwoord hebben en niet in de Linksys kunnen, dan moet je hem resetten: ****73738

« Last Edit: 05 Dec 2013, 23:20:57 by PaulV »
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax