Author Topic: komende overstap van budgetphone en welke keuze uit de abonnementen hier  (Read 6503 times)

dutch1

• Gebruiker
    • View Profile
Dag allemaal,

Ik gebruik Budgetphone om te worden gebeld doorderden en nummerbehoud.
Gisteren te horen gekregen dat per half januari ik niet meer het jaarabonnement van 10 euro bij budgetphone kan genruiken.
Vrienden van mij adviseerden CheapConnect.
Welk abonnement moet ik gebruiken om dezelfde mogelijkheden te hebben.
Graag wil ik dus het nummer blijven gebruiken. Velen kennen dit.
(kost dacht ik 5 euro).
Maar verder ...????
En welke keuze dan. Ik bel erg veel met China (echtgenote) en kinders in Australie en Amerika eh gebuik daarvoor uitgaande gratis VoIP van derden.

Graag even de tip.

De door iemand gegeven instellingen van de Experiabox werken die nog steeds?
Bij mij valt geregeld de telefoon weg of stopt gewoon.
Doornummeren kan sinds kort ook niet meer.

Graag wat hulp

Dutch1

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
CC kent alleen maar een prepaid-abonnement: € 8,95 per nummer per jaar, waar je dan 2 gratis voipaccounts bij krijgt, zodat je, als je dat wilt, je nummer (via een follow-me regel) op twee apparaten kunt registreren. Nummerbehoud kost inderdaad € 5.

Ik heb een Experiabox, en geen enkel probleem om het nummer van CC in te stellen. Dat een telefoon 'geregeld wegvalt' of stopt kan veel oorzaken hebben: router, toestel, internetverbinding, NAT-probleem, provider. Heb je problemen bij je Budgetphonenummer of bij je 'gratis voip van derden'? Je zult al die mogelijke oorzaken één voor één moeten uitsluiten om de echte oorzaak te vinden. Succes!
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

dutch1

• Gebruiker
    • View Profile
Dag Paul Dank voor je antwoord.

Hopelijk kun je mij aangeven hoe je e.e.a. hebt geregeld.
Voor ons erg belangrijk want wij bellen geregeld naar familie en tot nu toe dus bijna gratis, bovendien konden we worden gebeld door het nummerbehoud.
Ik snap geen barst van dit soort dingen, heb gelezen maar techneutenwerk denk ik.
Als je accoord gaat kunnen we even overleggen.
Ik heb dus ook een Experiabox en onder voice heb ik de telefoon gezet.

Hans

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
Probeer eerst zelf een nummer te bestellen, via je Accountpagina, en kies voor "Prepaid voipaccount met nummerbehoud". Als je voldoende saldo hebt, is dat binnen een paar minuten geregeld. CC houd je op de hoogte van de overstap. De gebruikersnaam (telefoonnummer) + wachtwoord + Realm (Domain=sip.cheapconnect.net) zet je in je Experiabox, daar is plaats voor 3 sip-accounts. Meestal kun je meteen al uitbellen via CC. De live-help is heel vaak on-line, en daar kun je je vragen ook kwijt. 

Als je er echt niet uitkomt, stuur je me maar een privébericht met je telefoonnumer; zondagmiddag heb ik wel even tijd om er met je naar te kijken. Succes!
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax