Algemeen forum > Technisch forum

timeout (408) Bria tijdens registreren

<< < (5/7) > >>

Marcel65:
Nee, want in je begin post zeg je dat het op je werk (achter een Draytek) wel lukte om met de Bria contact te krijgen - buiten het 500 error probleem.

Thuis is de kpn experiabox het binnenkomend modem (het probleem), waarachter ik voip vandaan wil halen, op werk heb ik die situatie niet.

Omdat je Internet+bellen heb, ga ik ervan uit dat je gebeld wordt via de “vaste” KPN aansluiting en je belt met VoIP.
Ik had 2 nummers via I+B, waarvan nu 1 bij CC

Dan is een SPA3102/HT503 een goede keuze. Beide ATA’s bezitten 1x FXO en 1x FXS poort.

Ik wil mn nummer die nu nog bij kpn zit uiteindelijk ook porteren, dus is een ATA met 2 telefoonpoorten denk ik beter,
ik wil uiteindelijk met 2 nummers kunnen bellen, is SPA3102 ook verkrijgbaar voor 2 aansluitingen?

Dan hebben ze het modem behoorlijk goed dicht gespijkerd en zal je wel naar een ander type om moeten kijken.
Kan ik dan niet beter gelijk een complete router met bel mogelijkheden kopen zoals bv. Fritzbox 7390 o.i.d.?
Kan ik deze als binnenkomend modem gebruiken met voip en kpn modem tot portatie 2e nummer  erachter zetten?
(dit nummer wordt wel veel gebruikt en moet eigenlijk gewoon online blijven)

OzzyMush:

--- Quote from: Marcel65 ---Kan ik dan niet beter gelijk een complete router met bel mogelijkheden kopen zoals bv. Fritzbox 7390 o.i.d.?
--- End quote ---
Hierop kan ik niet antwoorden. Mijn ervaring met Fritzboxen zijn dusdanig slecht dat ik hier geen aanbeveling/advies over wil en kan geven.

Ik denk dat - zolang je KPN bellen heb - je een andere SIP poort moet gebruiken wil je met de Bria kunnen bellen en gebeld worden.

De SPA3102 heeft één poort (FXS) waaraan je een telefoontoestel kan koppelen.
De SPA heeft een SIP VoIP account waarmee je kan bellen en gebeld worden. Daarnaast heeft de SPA nog 4 SIP accounts (Gateways) waarmee je kunt bellen.

Marcel65:
Daarnaast heeft de SPA nog 4 SIP accounts (Gateways) waarmee je kunt bellen.
Begrijp ik het goed dat meerdere gesprekken gelijktijdig mogelijk zijn?

Ik zie tot mn verbazing overigens dat mn Siemens gigaset C450IP ook voip mogelijkheden bezit.
(luidspreker werkt soms niet goed, maar hiermee kan ik diverse voip instellingen doen om te testen of voip mogelijk is.
Blauwe lamp brandt, dus internet verbinding correct.

Onder telefonie/ VOIP bevinden zich de volgende invoer velden in de C450 web browser:
Hieronder de instellingen, welke is niet correct?, ik krijg melding "SIP registratie is mislukt, ik krijg bij intoetsen nummer in bezet toon.
(geeft een mens moed ;))
Inlog gegevens: (bekend)
Domein:   (?, leeg gelaten)
Displaynaam: (?, leeg gelaten)   
Proxy-server adres: (sip.cheapconnect.net?)   
Proxy-server poort:   (heb ik ingesteld op 5070, stond op 5060)
Registrar server: (?)   
Registrar server-poort:   (heb ik ingesteld op 5070, stond op 5060)
Listen ports
SIP-poort:  (heb ik ingesteld op 5070, stond op 5060)   
RTP-Port:   (stond op 5004, niet veranderd)
Gebruik willekeurige poorten: nee
STUN gebruiken: nee
NAT verversen: 20 sec
Outbound proxy-poort: (heb ik ingesteld op 5070, stond op 5060)

Marcel:
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen dat nep Internet van KPN hebben met alle problemen die je bij die Koninklijke Prutsers Nederland kan verwachten. Ga toch naar een echte provider zoals Versatel/Tele2. Neem alleen Internet en porteer je KPN nummer naar CC.  Dat had ik vroeger ook zo en ik had nooit gezeik of problemen met geblokkeerde poorten. En wanneer ik in NL kwam, mijn Siemens Gigaset IP kastje op het router aansluiten en ik kan weer bellen en gebeld worden.  Laatste keer alleen mijn smartphone mee naar NL en zodra ik WiFi had was ik weer online maar dat was wel bij Tele2 klanten!

OzzyMush:

--- Quote from: Marcel65 ---Begrijp ik het goed dat meerdere gesprekken gelijktijdig mogelijk zijn?
--- End quote ---
Neen. Je kunt maar een gesprek tegelijk voeren. D.m.v. een dialplan heb je de mogelijkheid om via verschillende providers uit te bellen (lowest cost route)

De Siemens gigaset C450IP is een prima setje om met een PSTN/VoIP combinatie te bellen. Het ding heeft volgens mij 6 SIP accounts en je kunt er tot max. 3 gelijktijdige gesprekken mee voeren.
Omdat je thuis problemen heb lijkt mij het beste om het apparaat op een andere locatie te testen.
Als het dan werkt kan je hem thuis testen. Je weet dan in ieder geval zeker dat de instellingen correct gemaakt zijn.

--- Quote from: Marcel65 ---ik krijg melding "SIP registratie is mislukt, ik krijg bij intoetsen nummer in bezet toon.
--- End quote ---
Zolang je foutmeldingen krijg heeft het geen zin verder te gaan met testen, dus ook de bezet toon duidt nergens op.
Vul bij Domein, Proxy-server, Registrar server en Outbound proxy “sip cheapconnect.net” in.
Proxy server-port, Registrar port en outbound port op 5060 zetten.
Dit moet voldoende zijn om het geheel aan de praat te krijgen.
Houdt er wel rekening mee dat het even kan duren eer je een positieve SIP registratie melding krijgt. Je moet wel een paar keer het scherm verversen.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version