Algemeen forum > Technisch forum
timeout (408) Bria tijdens registreren
OzzyMush:
Om SIP ALG uit te schakelen zou je onderstaande procedure kunnen uitvoeren:
Windows:
Ga naar Start / Uitvoeren type cmd en klik dan op OK.
Type in het DOS-venster in:
telnet 10.0.0.138
Username: gebruikersnaam van het modem (standaard: Administrator)
Password: wachtwoord van het modem (standaard: leeg, dus geen wachtwoord)
Vervolgens kom je in het modem zelf. Type nu in:
connection unbind application SIP port = 5060
saveall
system reboot
Vergeet niet de eerder gemaakte poort verwijzingen uit de router te verwijderen.
Marcel65:
Van alle wachtwoorden geprobeerd, melding invalid urername/ password, bij username "kpn"en leeg wachtwoord, kwam melding
"user kpn is disallowed to login from lan to telnet" lijkt erop dat verbinding van binnen uit ook dicht getimmerd is.
Ik heb nog geprobeerd met mn persoonlijke hotspot naar binnen te komen via telnet mijn.externe.internet.IP, melding kan geen verbinding maken.
Wanneer ik er wel in zou komen en unbind zou uitvoeren, denk ik dat mn kpn nummer dat nog in gebruik is (internet+bellen) niet meer zal
werken??
Ik ben nu bezig met Bria, uiteindelijk als het zou werken, ga ik toch een dect toestel gebruiken voor vast bellen, ivm levensduur batterijen (Via bv Sipura of fritzbox), maar ik vrees dat de poort problemen die ik nu met Bria heb, ook met een vast toestel zal hebben.
Ik heb overigens net een kpn ZXV10 H220N binnen gekregen, zien of die meer instel mogelijkheden biedt.
OzzyMush:
--- Quote from: Marcel65 ---Van alle wachtwoorden geprobeerd, melding invalid urername/ password, bij username "kpn"en leeg wachtwoord, kwam melding
"user kpn is disallowed to login from lan to telnet" lijkt erop dat verbinding van binnen uit ook dicht getimmerd is.
--- End quote ---
In een eerdere post gaf je aan dat je wel heb kunnen inloggen, omdat je antwoordde dat je mijn voorgestelde instellingen in de router heb kunnen maken.
--- Quote ---Wanneer ik er wel in zou komen en unbind zou uitvoeren, denk ik dat mn kpn nummer dat nog in gebruik is (internet+bellen) niet meer zal
werken??
--- End quote ---
Hier zou je weleens gelijk in kunnen hebben.
--- Quote ---Ik ben nu bezig met Bria, uiteindelijk als het zou werken, ga ik toch een dect toestel gebruiken voor vast bellen, ivm levensduur batterijen (Via bv Sipura of fritzbox)
--- End quote ---
Waarom maak je dan geen gebruik van de SPA3102 of HT503, als je via VoIP wilt bellen?
Je behoud je KPN nummer (gebeld worden) en belt uit via CC of andere, misschien nog goedkopere, provider.
Marcel65:
Bij invullen 192.168.1.254 in browser kom je in de web interface van de router zonder wachtwoord ,
om evt poorten te openen en aan apparaat koppelen,
via telnet kom ik echter niet ingelogt om een unbind uit te voeren.
Uiteindelijk wil ik wel een modem kopen om met vast toestel te bellen, voor ik tot aanschaf overga,
wil ik wel de zekerheid dat eea gaat werken.
Waarom zou ik met een modem (bv. SPA3102/HT503/Fritzbox) niet dezelfde problemen ondervinden als nu met Bria,
als de experia box de benodigde poorten voor voip onderbreekt via Bria, zal een ander modem toch ook deze problemen ondervinden?
OzzyMush:
--- Quote ---Bij invullen 192.168.1.254 in browser kom je in de web interface van de router zonder wachtwoord ,
om evt poorten te openen en aan apparaat koppelen,
via telnet kom ik echter niet ingelogt om een unbind uit te voeren.
--- End quote ---
Dan hebben ze het modem behoorlijk goed dicht gespijkerd en zal je wel naar een ander type om moeten kijken.
--- Quote ---Uiteindelijk wil ik wel een modem kopen om met vast toestel te bellen, voor ik tot aanschaf overga,
wil ik wel de zekerheid dat eea gaat werken.
--- End quote ---
Daar kom je pas achter nadat je het aangeschaft hebt.
--- Quote ---Waarom zou ik met een modem (bv. SPA3102/HT503/Fritzbox) niet dezelfde problemen ondervinden als nu met Bria,
--- End quote ---
Omdat je Internet+bellen heb, ga ik ervan uit dat je gebeld wordt via de “vaste” KPN aansluiting en je belt met VoIP.
Dan is een SPA3102/HT503 een goede keuze. Beide ATA’s bezitten 1x FXO en 1x FXS poort.
--- Quote ---als de experia box de benodigde poorten voor voip onderbreekt via Bria, zal een ander modem toch ook deze problemen ondervinden
--- End quote ---
Nee, want in je begin post zeg je dat het op je werk (achter een Draytek) wel lukte om met de Bria contact te krijgen - buiten het 500 error probleem.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version