Algemeen forum > Technisch forum
timeout (408) Bria tijdens registreren
OzzyMush:
--- Quote ---Klopt het dat het mac adres van de iphone is af te lezen onder >instellingen>algemeen>info>wifi adres
--- End quote ---
Correct.
Als het goed is heb je in de Speedtouch 780 een mogelijkheid om een “port mapping” in te stellen.
Volgens mij moet je het hier zoeken.
Toolbox menu >> klik “Game & Application Sharing”. In de “Pick a task” lijst >> klik “Modify a game or application”.
Marcel65:
Gedaan als beschreven, ik heb nu poort 5060-5080 open gezet, en vervolgens gekoppeld aan device, MAC adres kun je niet ingeven,
dus het ip adres ingegeven van de iphone, uiteindelijk zie ik hem in de device lijst router staan met gelijk mac adres als in iphone,
dus dat moet volgens mij goed zijn, enigste vreemde is dat hij als naam de apple tv opgeeft.
Helaas, zonder resultaat >:(
Marcel65:
Zojuist wat uitgeprobeerd via 3G, hier kreeg ik nl steeds serverfout (500), wat blijkt, in mn contacten heb ik nummers +31xxxxxxx,
wanneer ik 06xxxxxxxx in toets, kan ik uit bellen :), mijn probleem moet dus denk ik toch in de speedtouch gezocht worden.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
OzzyMush:
--- Quote from: ”Marcel65” ---Gedaan als beschreven, ik heb nu poort 5060-5080 open gezet, en vervolgens gekoppeld aan device
--- End quote ---
Nee, je moet externe poort 5070 koppelen aan de Bria poort 5060.
Als KPN poort 5060 blokkeert (lees: voor zichzelf gereserveerd heeft) moet je een andere poort nemen (b.v. 5070). De Bria behoud zijn huidige poort (5060), dus moet je 5070 aan 5060 koppelen.
--- Quote from: ”Marcel65” ---Zojuist wat uitgeprobeerd via 3G, hier kreeg ik nl steeds serverfout (500), wat blijkt, in mn contacten heb ik nummers +31xxxxxxx,
wanneer ik 06xxxxxxxx in toets, kan ik uit bellen
--- End quote ---
Wijzig alle “+” in “00” en het probleem is verholpen.
Marcel65:
Poort 5070 gekoppeld aan 5060 iphone, geen resultaat.
CC adviseerde om voip via sip alg uit te schakelen, maar dan moet je inlog gegevens speedtouch hebben.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version