Algemeen forum > Technisch forum

timeout (408) Bria tijdens registreren

(1/7) > >>

Marcel65:
Hallo,
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van time out bij register.
Ik heb een nieuw account aangemaakt en wil gaan bellen met Bria op iphone.
Bij het registreren komt time out melding 408.
Wifi zit achter router Speedtouch van kpn, op werk achter Draytek lukt register wel,
maar na nummer selectie melding 500.

OzzyMush:
VoIP 408 error KAN duiden op het geblokkeerd zijn van poort 5060 door de Internet provider (KPN?).

Marcel65:
Zou kunnen kloppen,
Wanneer ik wifi op iphone uitschakel, kan ik wel registreren, dan kom ik op volgend probleem,
melding 500, server error oid.
Mn registerprobleem (408) via wifi ligt dus waarschijnlijk in de kpn speedtouch780 router.
Port forwarding, lukt nog niet, als nieuwe app aan geopende poort is gekoppeld,
moet de app nog aan een apparaat worden gekoppeld, maar zie m'n iphone niet in de lijst staan,
wel enkele onbekende mac adressen, deze heb ik gekoppeld, maar zonder resultaat

OzzyMush:

--- Quote from: Marcel65 ---Wanneer ik wifi op iphone uitschakel, kan ik wel registreren
--- End quote ---
Wil dit zeggen dat je dan via het mobiele 3G internet wilt gaan bellen?
Ja? Houd dan rekening dat heel veel mobiele telefoon aanbieders VoIP telefonie van derde blokkeren.

--- Quote from: Marcel65 ---Port forwarding, lukt nog niet
--- End quote ---
Port forwarding naar mobiele apparaten hoeft en kan je niet instellen, dus logisch dat je de iPhone niet in de lijst ziet staan.

Marcel65:
Nee, ik wil niet gaan bellen via 3G, register via 3G heb ik gedaan om te controleren of mn instellingen kloppen.
Dat lukt dus wel. (tot volgende probleem, melding 500)

Openzetten van poort 5060: begrijp ik het goed dat als kpn deze poort blokkeert, het niet mogelijk is om via een andere
voip provider te bellen? Ik dacht dat deze poort in router moest worden geopend.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version