Algemeen forum > Technisch forum

Linksys PAP2

(1/4) > >>

Moby:
Mijn Linksys PAP2 heeft kuren. Hij functioneert nu perfekt, maar als ik de stroom van de adapter haal en daarna weer inschakel, dan gaat de meeste rechtse led (powerled) continu rood branden. De vraag is of dit duidt op een hardware probleem of dat mogelijk de firmware beschadigd kan zijn.

Ruud:
Ik heb exact hetzelfde gehad een week geleden; bleek dat de voeding aan het overlijden was.
Pap2t meegenomen naar Ben van Dijk , andere adapter geprobeert alles weer in orde.

Moby:
Ruud bedankt voor je reactie :). Ik had mijn vraag ook al bij de leverancier neergelegd, maar die stelde dat ik nagenoeg uit kon sluiten dat het aan de voeding zou liggen, omdat de adapter goed werkt zolang de spanning er maar op blijft.

N.a.v  jouw reactie ga ik het nu toch eerst testen met een andere voeding, alvorens ik de adapter naar het ronde archief verwijs. Toen ik de adapter ca. 1.5 jaar geleden geleverd kreeg was bij ontvangst de voeding ook al defect, maar die heb ik toendertijd direct om kunnen ruilen voor een nieuwe. Niet onmogelijk dus dat de voedingsadapters van inferieure kwaliteit  zijn.

Jfrijling:
@Moby,

De meeste nu geleverde voedingen (adaptors) zijn van het geschakelde type. Het probleem is 9 van de 10 keer de ElCo's (lijkt mestal een beetje op een kleine batterij). Deze zijn of te krap bemeten of van inferieure kwaliteit. Resultaat kan van alles zijn, zo ook jouw rode led. Als een Elco aan het eind van z'n leven is dan wordt ie warm, komt er smurrie uit of gaat ie 'bol' staan. Kan ook alles tegelijk of een combinatie ervan. Nog een test-truc is om te kijken of het na een tijdje wel goed gaat. Is dit zo, dan met 90% zekerheid de ElCo(s).

Ik zou die leverancier in het vervolg maar links laten liggen. Lijkt mij van het type MediaMarkt. Veel geblaad, weinig wol. Heb het van de week nog mee gemaakt, waarbij de 'verkoper' het verschil niet wist tussen de geheugentypen in een Android telefoon. De Telefoon wel gekocht, maar hem maar links laten liggen. Daar is het niet verkopen, maar aansmeren!

Moby:
 >:( Ik heb een andere netvoeding aangesloten, maar het probleem is hiermee helaas niet opgelost. Na tientallen resets van modem, router en PAP2 de handel met heel veel moeite weer online gekregen. Ik kan er geen enkele structuur in ontdekken op welk moment de PAP2 weer online komt. Het lijkt volstrekte willekeur. Zou het mogelijk toch aan verminkte firmware kunnen liggen?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version