Algemeen forum > Technisch forum

Na 20 sec geen verbinding meer/ geen internet

<< < (6/6)

OzzyMush:
Dan lijkt het er op - ik zeg niet dat het zo is - dat de hoeveelheid dataverkeer die op dat moment tussen je telefoon en CC loopt dusdanig veel is dat je modem dit niet aankan waardoor de internetverbinding even verbroken wordt. Net genoeg om de telefoonverbinding te doen verbreken.

CC ondersteund o.a. de G729 codec. Voordeel van deze codec is dat tijdens telefoongesprekken weinig data gegenereerd wordt wat nu even ten goed komt.

Ik stel dan ook voor om je telefoon via de G729 codec te laten communiceren. Indien mogelijk de overige codecs uitzetten of niet selecteren. Uitsluitend de G729 actief.

Ben benieuwd….

kathnic:
OzzyMush, vandaag de test gedaan met alleen G729 codec. Hetzelfde verhaal.

OzzyMush:
Goed, je kan nog drie dingen doen, daarna weet ik het ook niet meer.

1. Uitschakelen van SIP_ALG van de router
Log in de Thomson m.b.v. “telnet”, dus in de Command Prompt type: “telnet 192.168.1.254”
Type hierna je gebruikersnaam en eventuele wachtwoord (blank)
Eenmaal ingelogd type: “connection unbind application=SIP port=5060” en druk entertoets.
Type: “saveall”, druk entertoets, type: “exit” en druk entertoets om de telnet sessie te beëindigen.

2. In de Gigaset
De instellingen zoals je in je post weergegeven heb, maar dan met onderstaande wijzigingen
STUN: nee
NAT-verversing: 15 sec.
Uitgaande proxy: Automatisch
Adres uitgaand: sip.cheapconnect.net
Willekeurige poorten gebruiken: ja of
SIP-poort: 5062

3. Port Forwarding
In de Thomson een fort forwarding instellen naar de Gigaset van zowel de SIP poort 5062 als de RTP poorten 5004-5020.

Als het bovenstaande werkt kan je de Gigaset van vast lokaal IP-adres geven.

Edwin:
Bij mij ging de omschakeling van BP naar CC prima, zowel op m'n Siemens Gigaset 470IP als op de Fritzbox.
Bij de algemene gegevens de ververstijd op 600 zetten en geen STUN gebruiken.

Een portforward van modem naar gigaset (met vast IP) doet het hier prima met meerdere aanbieders. Mogelijk hebben andere gebruikers van het Thomson modem dezelfde verschijnselen.

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version