Author Topic: Een of de andere telefoon  (Read 7169 times)

Jfrijling

• Gebruiker
    • View Profile
Een of de andere telefoon
« on: 03 Aug 2013, 18:01:27 »
Ik maak gebruik van een Fritz!box 7170 met daaraan 2 'vaste' lijnen. Daarnaast heb ik een android telefoon met SIP mogelijkheid. Wat ik wil, is dat alle telefoons gaan rinkelen bij inkomende gesprekken. De situatie nu is, dat de aanmelding van de Fritz!box eruit gaat als de Android zich aanmeldt. Doe ik de Android WiFi uit, dan komt er dus niks meer binnen en dat wil ik niet. De Fritz!box moet te allen tijde aanblijven voor inkomende telefoon.
Hoe kan dit gaan werken?

ben

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Een of de andere telefoon
« Reply #1 on: 03 Aug 2013, 18:30:32 »
Ik heb dit in het verleden opgelost door mijn Fritzbox 7170 als sip proxy in te stellen. Uit mijn hoofd moet je dan ergens in de webinterface ervoor kiezen een toestel/antwoordapparaat toe te voegen. Vervolgens kun je daar voor een SIP toestel kiezen. In principe maak je daarmee een SIP account aan op de Fritzbox (waarschijnlijk zal dat toestelnummer 620 zijn).
Je kunt op je Android toestel nu de SIP account van de Fritzbox instellen. Deze zal zich nu gedragen als de andere 2 analoge toestellen in huis. Je kunt dus intern tussen de toestellen bellen, en ze zullen allemaal overgaan bij een binnenkomend voip-gesprek (mits de Fritzbox zo geconfigureerd is uiteraard).

Online heb ik de duitse menu-opties nog terug kunnen vinden:
Telefoniegeräte -> Neues Gerät einrichten -> Telefon mit und ohne AB -> weiter -> unter 2. Anschlüsse - LAN/WLAN (IP-Telefon) auswählen -> unter 3. einen Namen für das Telefon eingeben -> weiter -> Das vorhin gewählte Passwort eingeben.
Nach Bestätigung wird automatisch das Handy gesucht und sollte dann auch gefunden werden.
Dem Menue weiter folgen und Telefonnummern einstellen.
« Last Edit: 03 Aug 2013, 18:39:54 by ben »

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 03 Aug 2013, 20:41:41 »
Heb je één nummer waarmee je je op twee plekken tegelijk aanmeldt? Dat werkt inderdaad niet. Je moet dan twee sip-accounts (uit de 777-reeks) gebruiken,  en het hoofdnummer via een follow-me regel doorschakelen. Zie ook: http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,35.msg502.html#msg502.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Jfrijling

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 03 Aug 2013, 23:02:55 »
Ben + PaulV,

Bedankt voor de post. Ik heb er even vluchtig naar gekeken. Hierin lijkt idd de oplossing te zitten. Ik zal me er later in verdiepen. Ik was in de veronderstelling dat er wel meerdere telefoons op 1 account konden worden aangemeld. Blijkbaar moet het dan via een 'omweg'....