Net even de log files bekeken je ziet het volgende:
Logfiles: /var/log/asterisk/full
INVITE sip:7770900xxxx@mijnserver:5060 SIP/2.0 <----- Helaas niet het nummer maar weer de SIP Gebruikersnaam.
En tevens:
VERBOSE[31399] pbx.c: -- Executing [31xxxxxxxxxx@from-trunk:1] Set("SIP/cheapconnect-in-0000055f", "__FROM_DID=31xxxxxxxxxx") in new stack. Hier komt wel mijn nummer door omdat ik deze achter de register
string heb gezet. Dat kan je wel routen in Asterisk. Maar zoals ik al zij wat als ik 2 nummers heb ? Dat gaat niet werken.
Dus 31xxxxxxxxxx is dan mijn nummer bij cheapconnect. Ik heb de CLI in debug mode gezet.
Jammer dat de INVITE niet mijn nummer maar steeds mijn SIP Gebruikersnaam doorgeeft. Settings staan lijkt me toch echt wel goed. Ik heb echt me complete log bekeken ALT + F alles doorlopen.
Als hier meer gebruikers met Asterisk servers komen, dan lopen ze vast en zeker ook tegen deze feiten aan.
Het lijkt wel of jullie gewoon alles door geven naar INVITE sip:7770900xxxx@mijnserver:5060 SIP/2.0
Dat kan je wel routen dan route je 7770900xxxx door naar een extensie. Alleen je kan dan 2 nummers nooit scheiden
die komen dan op de zelfde extensie aan. Anders als workaround de sip uri forwarden naar mijn Asterisk.
Tja ...
wat is wijsheid in deze