Author Topic: Ondanks geregistreerd sip device blijven gesprekken naar voicemail gaan..?  (Read 6315 times)

niceguy

• Gebruiker
    • View Profile
Goedemiddag,

Ik heb al enige tijd een CC account die ik eigenlijk puur voor voicemail afvang tijdens afwezigheid gebruik. Nu ben ik een periode hier en heb de sip gegevens in een Fritz box gezet die via een globesurfer G3 modem en een Ben prepaid bundel op internet is aangesloten. De Fritzbox zegt dat het nummer geregistreerd is en via mijn account wordt ook keurig de fritzbox gevonden als ik update instellingen doe.

Maar de gesprekken gaan na 30 seconden (mededeling niets aangesloten of zo...) vrolijk de voicemail in... hoe kan dat nou?

Of beter wie kan me helpen om het op te lossen?

TIA

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
Wat je het beste kunt doen is even een e-mail sturen naar info@cheapconnect.net , vermeldt daarbij uw account, tijdstip en het nummer waar je vanaf test.

Conrado

• Gebruiker
    • View Profile

Of beter wie kan me helpen om het op te lossen?

Ik kan je mijn ervaring geven, want ik had hetzelfde probleem. Klopt jouw ip-adres (83.220.146.131 in de schermafdruk) nog wel?
Hier was de stroom uitgevallen en daardoor kreeg de kabelrouter een nieuw IP toegewezen. Asterisk legde echter nog steeds contact met CC met het oude IP-adres er in. Ik leek verbonden te zijn, maar kreeg geen verbinding.

Voorkom ik nu met een dynamische DNS-check en een controle, om de 30 sec, vanuit Asterisk.

« Last Edit: 28 Apr 2013, 23:50:11 by Conrado »

Richard

• Gebruiker
    • View Profile
Is dit euvel inmiddels opgelost of niet?
Anders kan ik misschien wel helpen, er zijn 2 instellingen die je in de gaten moet houden.
Bij de line settings (onder telephone numbers) van de Fritzbox kun je het best de instelling "Keep port forwarding enabled every" activeren en op 5 minuten zetten, 30 seconden mag ook.

Dan bij de instellingen van het telefoonnummer zelf:
CLIR via display name
en indien aanwezig
Caller ID -> disabled

Zeker wanneer je die eerste instelling wijzigt, wenst de telefonie opeens geen gesprekken meer te willen ontvangen en ga je ook gelijk naar de voicemail.
Ik draai zelf met een 7270 en een 7340.