Author Topic: Kan nummer niet verify'en bij Betamax  (Read 21475 times)

Conrado

• Gebruiker
    • View Profile
Kan nummer niet verify'en bij Betamax
« on: 24 Apr 2013, 23:29:44 »
Ik heb een nummer geporteerd naar CheapConnect om ervaring op te doen.

Nu wil ik dit nummer verify’en bij een Betamax-kloon, in dit geval Voip Buster. Ik krijg dan de foutmelding “An error occured while trying to verify your phone number. Please try again using a different phone number or when this verification is following a payment try using a different non-creditcard payment method (Error 108).”
Bij mijn vorige VOIP-provider kon ik dit nummer wel aanmelden met Voip Busters, en andere nummers (niet bij CheapConnect) nog steeds  :-[

Heeft iemand dezelfde ervaring of is het iemand al wel gelukt met een CheapConnect nummer?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
Re: Kan nummer niet verify'en bij Betamax
« Reply #1 on: 24 Apr 2013, 23:33:32 »
Wat zegt de helpdesk van betamax hierover. En wat doen hun exact om een nummer te veriferen?

hamsat

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 25 Apr 2013, 01:05:44 »
veriferen doen ze gewoon naar het nummer te bellen,
je geeft je nummer op, en geautomatiseerde systeem belt naar je nummer,
en code die op je monitor zichtbaar typ je door.
klaar.   
« Last Edit: 25 Apr 2013, 01:15:00 by hamsat »

Conrado

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 25 Apr 2013, 10:36:11 »
Wat zegt de helpdesk van betamax hierover. En wat doen hun exact om een nummer te veriferen?
De helpdesk van Betamax blinkt niet uit in hulpvaardigheid:

helpdesk   17-04-2013
Dear Customer,

Unfortunately it is not possible for you to verify this number

Kind regards,
Customer service

Ik heb het daarna nog geprobeerd, maar krijg geen reactie (meer)....

Conrado

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 25 Apr 2013, 10:44:54 »
Helaas hamsat niet klaar dus: heb het vaker gedaan maar krijg nu deze foutmelding en alleen op dit nummer....

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 25 Apr 2013, 10:45:11 »
Zou je het 'nog eens' willen proberen, en ons even per e-mail informeren over het tijdstip en het nummer. Dan kunnen we bekijken of wij iets zien binnen komen. Ik denk het helaas niet.

Conrado

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 25 Apr 2013, 19:26:25 »
You got mail  ;D

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 25 Apr 2013, 20:21:43 »
Ik heb net een (geporteerd) CC-nummer aangemeld bij een betamaxclone (12voip), en dat ging zonder problemen.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Conrado

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 25 Apr 2013, 22:25:41 »
Hé, da's top om te horen PaulV  ;)

Vraagje: had je hiervoor dit nummer ook al eens aangemeld?

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 26 Apr 2013, 08:24:01 »
Nee, maar ik heb dat zojuist voor jou even uitgeprobeerd, bij smsdiscount, en dat lukte ook gewoon. Er zit bij betamax wel een maximum aan het aantal uitgaande CID's. Uit een ver verleden herinner ik me nu ook dat de verificatie niet altijd meteen lukte. Paar dagen wachten (of weken, dat weet ik niet meer), en toen ging het ineens wel. Lukt het jou wel bij een andere betamaxclone dan voipbuster? Die is overigens wel een van de duurdere, vooral voor mobiel. Zie http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html voor een prijsvergelijking.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Conrado

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #10 on: 26 Apr 2013, 11:39:22 »
Dank je Paul voor je advies!

VoiP Buster was even als test. Ik bel veel met Duitsland (ook mobiel) en werk veel met Rebvoice. Zoals je ziet ben ik er al even mee bezig.

Anyway nog geen oplossing  :-\

@CheapConnect:
Hoe komt zo'n belletje met het verificatienummer van Betamax bij jullie binnen? Is dat gewoon een telefoonlijn of komen ze via sip of zo naar jullie? Zou het kunnen dat ze proberen contact te leggen met de 'oude' provider?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #11 on: 26 Apr 2013, 20:54:25 »
@CheapConnect:
Hoe komt zo'n belletje met het verificatienummer van Betamax bij jullie binnen? Is dat gewoon een telefoonlijn of komen ze via sip of zo naar jullie? Zou het kunnen dat ze proberen contact te leggen met de 'oude' provider?

Graag even een test uitvoeren en account + tijdstip doormailen naar info@cheapconnect.net

ictdude

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #12 on: 02 May 2013, 21:15:21 »
Dank je Paul voor je advies!

VoiP Buster was even als test. Ik bel veel met Duitsland (ook mobiel) en werk veel met Rebvoice. Zoals je ziet ben ik er al even mee bezig.

Anyway nog geen oplossing  :-\

@CheapConnect:

Normaal komt zo een lijn gewoon binnen als pstn en wordt dan omgezet naar voip. Anders kan het gewone pstn netwerk je nooit bereiken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/PSTN  Dus kan ook aan de kant van Betamax liggen.  ::)

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #13 on: 02 May 2013, 21:16:45 »
In dit geval is er geen binnenkomt gesprek, wat erop lijkt dat Betamax/Voipbuster niet eens probeert te bellen.

Conrado

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #14 on: 15 Aug 2013, 08:57:47 »
Ondertussen zijn we een paar maanden verder, nog een paar keer geprobeerd, maar ik krijg steeds de 108-fout.

Deze week een tweede nummer naar CheapConnect geporteerd. En jawel hoor,  "An error occured while tryig to verify your phonenumber" (Error 108)  >:(

Opnieuw contact gehad met de helpdesk van Rebvoice / Betamax:
helpdesk   15-08-2013
Dear Customer,

Unfortunately it's not possible to use this number with our service for technical reasons. Our apologies for the inconvenience. Please verify a different number.

Kind regards,
Customer service

Ben ik nou de enige die dit overkomt..?  :-[