Algemeen forum > Technisch forum
Asteriks Telefooncentrale inkomende gesprekken
Bjorn:
Ik heb sins kort een nummer aangevraagd bij Cheap Connect.
Thuis heb ik een Synology DSD212+ draaien met daarop Asteriks.
Het lukt me tot op heden niet om inkomende gesprekken te ontvangen.
Ik krijg de bekende ingesprek toon.
Uitgaand lukt wel, maar dan alleen via VoipBusters.
Wat doe ik verkeerd?
Weet iemand wat de juiste (Trunk) settings zijn voor CheapConnect in de Asteriks Centrale en hoe moeten de settings staan op de website (NAAR TRUNK of SPRAAK).
Volgens Asteriks Centrale is de Trunk op de juiste manier aangemeld
Registered sip.cheapconnect.net sip 31383690516 sip.cheapconnect.net
En daarnaast heb ik een dailplan + incoming rulles aangemaakt met daarin de verwijzing naar een aangemeld sip toestel.
CheapConnect:
Voor zover ik nazien is er geen registratie op uw trunk account
ictdude:
--- Quote from: Bjorn on 18 Apr 2013, 23:41:08 ---Ik heb sins kort een nummer aangevraagd bij Cheap Connect.
Thuis heb ik een Synology DSD212+ draaien met daarop Asteriks.
Het lukt me tot op heden niet om inkomende gesprekken te ontvangen.
Ik krijg de bekende ingesprek toon.
Uitgaand lukt wel, maar dan alleen via VoipBusters.
Wat doe ik verkeerd?
Weet iemand wat de juiste (Trunk) settings zijn voor CheapConnect in de Asteriks Centrale en hoe moeten de settings staan op de website (NAAR TRUNK of SPRAAK).
Volgens Asteriks Centrale is de Trunk op de juiste manier aangemeld
Registered sip.cheapconnect.net sip 31383690516 sip.cheapconnect.net
En daarnaast heb ik een dailplan + incoming rulles aangemaakt met daarin de verwijzing naar een aangemeld sip toestel.
--- End quote ---
Wat heb je gedaan om een diagnose te stellen ? Maak een ssh verbinding naar je Asterisk en type het commando:
asterisk -vvvvvr Bel dan je centrale zie je dan iets binnen komen ? Wat zeggen je log files ?
Conrado:
--- Quote from: Bjorn on 18 Apr 2013, 23:41:08 ---Volgens Asteriks Centrale is de Trunk op de juiste manier aangemeld
--- End quote ---
De vraag is of CC je ook aangemeld ziet ::) Zie je in je log wat gebeuren als je gebeld wordt? Zo niet, dan is er nog geen verbinding met CC. Je kunt trouwens op je accountpagina op de site van CC zelf checken of je Asterisk is geregistreerd.
Verder is het belangrijk om te weten of je achter een NAT 'draait' en of je een vast of dynamische IP hebt...?
piet weerheim:
Hallo Piet hier!
is het nu gelukt? en hoe maak ik een ssh verbinding met me synology?
groet piet
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version