Author Topic: Gebeld worden op jouw Cheapconnect VoIP nummer  (Read 23835 times)

marigo

• Gebruiker
    • View Profile
Gebeld worden op jouw Cheapconnect VoIP nummer
« on: 21 Mar 2013, 15:14:47 »
Ls,

Is het prepaid tegoed alleen nodig om uit te bellen? M.a.w. je hoeft niet op te waarderen als je dit nummer alleen gebruikt om gebeld te worden?

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Gebeld worden op jouw Cheapconnect VoIP nummer
« Reply #1 on: 21 Mar 2013, 15:31:22 »
U heeft geen tegoed nodig om een gesprek te ontvangen

marigo

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 21 Mar 2013, 15:39:24 »
Dank u wel voor dit snelle antwoord.

jnathalia

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 24 Mar 2013, 21:18:48 »
ik heb andere ervaring... sinds zondag is opeens mijn tegoed naar 0,000 terwijl ik niet gebeld heb (had nog zo'n ca 5 euro).
Doordat ik op 0 sta zijn mijn nummers ook opeens onbereikbaar " Het nummer dat u heeft gebeld reageert niet...".
Gek dat mijn saldo opeens op nul staat. gelijk maar ff opgewaardeerd, maar bijschrijving gebeurt niet direct.

op zich ben ik blij dat je bereikbaar blijft als het saldo op 0 komt, maar mijn ervaring is nog ff anders.

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 24 Mar 2013, 21:37:54 »
Saldo update had te maken met een software update van maximaal 30 minuten. Inmiddels moet uw saldo weer normaal zichtbaar zijn, dit had verder geen invloed op functionaliteit van het platform. Zo ook niet van inkomende gesprekken. Dit staat er dus los van.

Als u uw probleem meldt op info@cheapconnect.net kunnen we u daar verder helpen.

eggy

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 01 Apr 2013, 15:11:27 »
Komt het account met nummer te vervallen, als ik geen beltegoed aanschaf ?

M.a.w. Ik wordt alleen gebeld op het cheapconnectnummer en ik bel nooit uit

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 01 Apr 2013, 20:57:08 »
Als u het account niet jaarlijks vernieuwd zal het vervallen. Om gebeld te worden heeft u geen beltegoed nodig.

rogervdh

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 01 Apr 2013, 22:04:36 »
Als u het account niet jaarlijks vernieuwd zal het vervallen.

Hoe kan ik precies aangeven welk account al dan niet verlengd dient te worden? Ik heb nu twee nummers bij CheapConnect en een nummer wens ik (automatisch) te verlengen (dus de jaarlijkse kosten automatisch in mindering brengen op mijn saldo) en het tweede nummer dient aan het einde van het jaar te vervallen (tijdelijk nummer is dat).

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 02 Apr 2013, 10:00:08 »
3 maanden voor het einde van het nummer krijgt u de mogelijkheid het nummer te verlengen. Verlengt u het niet, dan vervalt het nummer automatisch. We verlengen het nummer dus niet automatisch.

rogervdh

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 02 Apr 2013, 11:49:40 »
Is een automatische verlengoptie wel in te bouwen? (Als toekomtige feature). Bijv. een aanvinkoptie achter een nummer "Automatische verlenging?". Ik heb nu één nummer naar CheapConnect geporteeerd en overweeg een tweede nummer naar jullie te porteren en die nummers mogen gewoon nooit afgesloten worden (ook niet als ik onverhoopt een mailtje mis, niet door het spam filter komt, etc.). Het is uiteraard wel mijn verantwoordelijkheid om voor voldoende saldo te zorgen, anders volgt er uiteraard alsnog afsluiting.

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #10 on: 02 Apr 2013, 12:22:40 »
Het stilzwijgend verlengen is helaas niet meer toegestaan. Het wordt waarschijnlijk in een volgende release wel mogelijk om een aantal jaren vooruit te verlengen.

retep

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #11 on: 02 Apr 2013, 22:25:30 »
tja, maar is automatisch verlengen het zelfde als stilzwijgend, je dient immers saldo op de account te hebben staan, das toch net iets anders, zou anders zijn als er per automatische incasso dit bedrag zou worden afgeschreven als je niet opzegt......

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #12 on: 02 Apr 2013, 22:49:58 »
Wij zullen hem niet automatisch verlengen, u dient hem dus zelf voor een jaar of meerdere jaren te verlengen.

rogervdh

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #13 on: 03 Apr 2013, 19:10:01 »
Verlenging voor meerdere jaren is natuurlijk al een uitkomst. Wordt het dan ook mogelijk om voortijdig extra jaren erbij te kopen? (dus niet perse wachten tot die laatste 3 maanden). Zoals bijv. bij m'n domain registratie. Daar kan ik ook steeds extra jaren bijkopen, ruim voordat de huidige einddatum bereikt is.

Verder is automatisch verlenging mijn inziens niet in strijd met de wet. Iemand (automatisch/ongevraagd) een nieuwe termijn van bijv. 12 maanden of langer opleggen is inderdaad verboden. Maar een stilzwijgende continuering van de dienstverlening (met directe opzegbaarheid) niet. Als ik een mobiel abonnement koop voor 12 maanden, dan loopt dat na 12 maanden ook automatisch door (zonder dat ik daarvoor actie moet ondernemen). Na de initiële 12 maanden is het abonnement wel contractsvrij en opzegbaar. Hetzelfde met een verzekering. Na de initiële contractsduur (van meestal 12 maanden) moet het continue opzegbaar zijn, maar het loopt wel stilzwijgend door.
« Last Edit: 03 Apr 2013, 21:48:49 by rogervdh »

David

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #14 on: 03 Apr 2013, 22:12:11 »
Roger, ik deel jouw bezorgdheid. Ik vind een mogelijkheid tot automatische en/of stilzwijgelde verlenging ook wenselijk. Een telefoonnummer is voor veel mensen geen weggooiproduct! Die wil ik absoluut niet kwijt als ik onverhoopt voor lange tijd in het ziekenhuis beland.

Het vooraf voor meerdere jaren verlengen vind ik niet de meest elegante oplossing. Misschien wil ik voortijds wel weer naar een andere provider?

Ik snap niet wat er tegen is op automatisch verlengen? Alle traditionele (vaste) telecombedrijven doen dat.
Voorstel: de jaarbijdrage automatisch in mindering brengen op het beschikbaar saldo. En bij onvoldoende saldo een incasso doen.