Algemeen forum > Algemeen forum
Porteren van uit Budgetphone procedure ?
bobmats:
Hier idem, 7 nummers bij budgetphone uh nu expensivephone, budget laten we weg. 3 heb ik er nu geporteerd.
Loopt heel eenvoudig.
De pdf rekening van budgetphone was voldoende.
Je krijgt netjes status update en mail met datum en tijd waarop het overgaat. Zou bij mij rond 11.00 zijn en om 11.15 werkte alles.
Voor de oplevering werkt je account al, d.w.z inkomend nog niet maar uitgaand wel.
Ik mijn geval heb ik de 3 nummers gewoon aangemeld. Zowel budgetphone alsook cheapconnect stonden aangemeld. Op die manier verloopt de overgaan zonder problemen, je merkt er eigenlijk niet van behalve dat budgetphone na verhuizing niet meer kan registreren en je als dit zo is de registratie kan stoppen.
ictdude:
--- Quote from: bobmats on 05 Mar 2013, 11:00:40 ---Hier idem, 7 nummers bij budgetphone uh nu expensivephone, budget laten we weg. 3 heb ik er nu geporteerd.
Loopt heel eenvoudig.
De pdf rekening van budgetphone was voldoende.
Je krijgt netjes status update en mail met datum en tijd waarop het overgaat. Zou bij mij rond 11.00 zijn en om 11.15 werkte alles.
Voor de oplevering werkt je account al, d.w.z inkomend nog niet maar uitgaand wel.
Ik mijn geval heb ik de 3 nummers gewoon aangemeld. Zowel budgetphone alsook cheapconnect stonden aangemeld. Op die manier verloopt de overgaan zonder problemen, je merkt er eigenlijk niet van behalve dat budgetphone na verhuizing niet meer kan registreren en je als dit zo is de registratie kan stoppen.
--- End quote ---
Hoe lang is je binnenkomende lijn niet actief ? Dus bij een portering ? Of verloopt dit naadloos ?
CheapConnect.net:
Dit verloopt naadloos zolang je op beide geregistreerd bent
bobmats:
Klopt het gebeurt naadloos, ik had cheapconnect al als trunk geregistreerd staan.
Het heeft natuurlijk ook met je telefoon of router te maken. Als je meerdere sip lijnen kan instellen is het geen probleem. Kan je er maar 1 instellen zul je het handmatig moeten omzetten en ben je misschien even offline, denk max 1 uur. Tegenwoordig moet echter ieder sip toestel of router met sip toch wel meerdere sip accounts bieden.
Heb je asterisk, freepbx of vergelijkbaar kun je oneindig veel trunks toevoegen en gaat het naadloos.
Sirrom:
Hier nog iemand die circa 5 nummers gaat porteren vanuit Budgetphone. Ben daar ruim 7 jaar klant geweest en was niet van plan over te stappen maar de klantvriendelijkheid begon te minderen en nu de verplichte "prepaid abonnementen" waren voor mij de druppel. Hadden ze daar teveel klanten?
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version