Author Topic: HowTo: Instellen voicemail  (Read 18557 times)

Raoul

  • Gebruiker
  • Posts: 2
    • View Profile
HowTo: Instellen voicemail
« on: 02 Jan 2014, 11:46:53 »
Nergens op het forum kan ik precies vinden hoe ik voicemail moet instellen. Ik heb de indruk dat dit als follow-me rule moet worden toegevoegd welke na de gegeven time-out in werking treedt. Maar het is mij onduidelijk wat ik in die rule moet invullen. Als ik nu 1233 bel krijg ik een soort wisselende toon te horen, dus via die route lukte het me ook niet.

Is het misschien handig om dit ergens als vaste HowTo handleiding op te nemen? Alvast bedankt voor alle hulp.

Verdere info: ik gebruik Gigaset A58H handset en Gigaset N300A als ATA box.

Raoul

  • Gebruiker
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #1 on: 02 Jan 2014, 20:10:45 »
.... Om maar  even op m'n eigen post te reageren. Het blijkt dat voicemail het nu toch wel doet zonder dat er een follow-me rule actief is. De beller krijgt dan een engels sprekende dame te horen. Zoals anderen al aangaven zou het mooi zijn om hier een nederlandse begroeting te horen. Een ingesproken voicemail krijg ik vervolgens netjes in de mailbox afgeleverd.

Helaas levert bellen naar 1233 nog niets op behalve een wisselende toon.... Het verder instellen van de voicemail lukt dus niet.

lightman

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #2 on: 07 Jan 2014, 16:16:27 »
ik zou ook graag de welkomstboodschap in het nederlands zien.

hoe kan ik de boodschap zelf wijzigen, zou graag een MP3 uploaden.

komt er ook een mogelijkheid om bij in gesprek een andere melding te geven?

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #3 on: 03 Feb 2014, 19:23:53 »
Ik kom ook niet uit de voicemail. Ik heb mijn telefoonnummer geforwarded naar 2 sip-accounts. Telefoonlijn werkt goed. Als er niet opgenomen wordt krijg je een vrouwenstem die zegt "please hang up and try again". Als ik de voicemail bel naar 1233 krijg ik ditzelfde te horen. Bel ik via het 020nr dan moet ik sipaccountnr intikken en password, maar daar hoor ik steeds "wrong password"
Kortom, ik kom niet verder met de voicemail. Ondanks dat er nog geen reacties op de eerdere berichten zijn gekomen, hoop ik dat dit alsnog komt, want dit is toch een groot probleem voor ons!

PaulV

  • Gebruiker
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #4 on: 04 Feb 2014, 16:07:56 »
Ik heb nooit problemen met de voicemail gehad. Het instellingenmenu is inderdaad in het Engels, maar daar is wel uit te komen. Je kunt gewoon je eigen boodschap inspreken.

- in het portal zet je de voicemail van het hoofdnummer aan (dus nietde voicemail van de aanhangende sip-accounts), je kiest een wachtwoord, en je vult een e-mailadres en een password in; zet de time-out op b.v. 25 sec.;
- je belt 020-3690500; geef je hoofdnummer in: 31......... gevolgd door #, daarna wachtwoord gevolgd door #;
- je krijgt de keuze: personal options: 3 / greetings: 3 / extended absence greeting: 1;
- je eigen welkomstboodschap inspreken, afsluiten met # ;
- beluisteren, afsluiten met # of opnieuw inspreken met *

Succes :) !
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Jasper

  • Gebruiker
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #5 on: 05 Feb 2014, 16:23:11 »
Bij mij werkt voicemail ook prima als ik 1233 bel.
Nu heb ik echter sinds kort een Panasonic KX-TGP500 IP DECT Telefoon (een soort gigaset N300A), werkt ook erg goed moet ik zeggen.
Op de telefoon zou ik een melding moeten krijgen als er een voicemail is ingesproken, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.
Ik krijg wel de email met het mp3tje.

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #6 on: 07 Feb 2014, 10:39:29 »
De voicemail van het hoofdaccount mag je niet aanzetten als je deze standaard laat forwarden naar 2 sips....

Met dit type account vervallen de voicemail settings.

Wat ik wil is dus: 1 hoofdtelefoonnummer dat op twee toestellen op een andere locatie overgaan en waar als er niet wordt opgenomen, de voicemail aan gaat.
« Last Edit: 07 Feb 2014, 10:43:22 by Corina »

landfiets

  • Gebruiker
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #7 on: 07 Feb 2014, 12:16:03 »
Je kan ook een eigen mini voip centrale laten draaien via virtualbox op een computer die altijd aan staat. Dan kan je genoeg telefoons aansluiten met je eigen voicemail zoals jij wilt en doorverbinden dat het een lieve lust is. Kijk maar eens bij askozia of elastix
XS4ALL VDSL | Gigaset N510 IP PRO | Cheapconnect - 12 Voip - Sipgate | Askozia & Elastix |

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #8 on: 07 Feb 2014, 13:25:25 »
Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden, maar dit zou toch gewoon moeten werken?

PaulV

  • Gebruiker
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #9 on: 07 Feb 2014, 13:41:54 »
Vermoedelijk heb je als 'Type account': "Alleen doorschakelen" staan. Dit moet je veranderen in "Spraak", en dan via twee follow-me-regels je hoofdnummmer verbinden met je sip-accounts. Hoe je dat doet staat elders in dit forum: http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,35.msg502.html#msg502.
Lastig, inderdaad, maar het werkt wel.

Verder de voicemail van het hoofdnummer instellen zoals ik hierboven heb vermeld.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Corina

  • Gebruiker
  • Posts: 12
    • View Profile
Re: HowTo: Instellen voicemail
« Reply #10 on: 07 Feb 2014, 14:08:57 »
Volgens mij werkt het nu eindelijk!
Dank jullie wel!!!
(ik moet nog even checken of de telefoon op de andere locatie dan ook wel blijft overgaan....)